leaderboard2 denaihati Banner



 

cik pjaz cik pjaz Author
Title: Islam Itu Indah
Author: cik pjaz
Rating 5 of 5 Des:
Salam readers!!! Doa yg menjadi topik post adalah doa,, doa adalah sumber kekuatan bagi kita untuk meminta atau mempermudahkan sesuatu...
Salam readers!!!



Doa yg menjadi topik post adalah doa,, doa adalah sumber kekuatan bagi kita untuk meminta atau mempermudahkan sesuatu perkara.
Doa ni doa yang selalu dibaca oleh para jemaah umrah dan haji,,,


“Allahumma Yassir Wa la Tu’assir Ya Kareem”
Ya Allah permudahkanlah, dan janganlah Kau sukarkan, Wahai Maha Mulia.


Pertama kali Pjaz dengar doa untuk permudahkan urusan ni masa pergi bandung kali yang ke...(x ingat dh) Alhamdulillah memang lepas semua imigresen,,,

Sekarang pun Pjaz masih amalkan doa ni, tak kira nak bawa motor ke, nak permudahkan urusan ke.. terus amalkan doa ni.Alhamdulillah Allah permudahkan urusan tanpa kita sedari, kadang tak percaya pulak benda yang sepatutnya tak boleh diselesaikan akhirnya dapat diselesaikan.. Alhamdulillah

Pjaz ingat lagi, time tu dah lambat nak pergi kerja,, sambil-sambil bawa motor baca doa ni, Alhamdulillah Allah permudahkan, lampu isyarat hijau je sepanjang perjalanan ke HUSM..ALHAMDULILLAH,,
Sebenarnya banyak lagi,, tapi hanya ni Pjaz boleh kongsikan :)


Inilah kekuatan doa,,, 
Jangan ingat kita ni berpangkat besar, kaya raya tanpa doa atau berkat dari Sang Pencipta yakni Allah,, siapalah kita... ZERO


nak jadi ZERO To HERO mestilah sentiasa dekat denganNYA,,,
Inshaallah semua hajat kita akan ditunaikan..
Amin...

Doa-doa pendek lain sumber kekuatan jiwa



“Hasbunallahu wa ni’mal wakil”
Cukuplah Allah bagiku.

“Bismillahitawakkal ‘alallah”
Dengan nama Allah kepadaNya jualah aku bertawakkal.


Mudahkan?


About Author

Advertisement

Post a Comment

 
Top