leaderboard2 denaihati Banner

Navi

Monday, March 12, 2012

Pelancaran & Promosi Buku Sejuta Pelangi oleh Oki Setiana Dewi

Monday, March 12, 2012,7:25 PM




Salam readers!!! Hari Sabtu lepas Pjaz berkesempatan sempat ke Perpustakaan Awam Kota Bharu kebetulan pelakon Oki Setiana Dewi mempromosikan buku terbarunya 'Sejuta Pelangi' Korang kenal tak oki tu sape??heheh, Pelakon dalam Ketika Cinta Bertasbih...Keetika sesi pengenalan mengenai buku terbaru Oki , sangat2 menyentuh perasaan, bukan sedih tapi gembira!!!tak boleh nak gambarkan, sambutan hari tu sangat-sangat menggalakkan. Bukan setakat remaja datang, makcik-makcik pun datang..hehe, Selain tutur katanya yang lebut, keperibadiannya pun mencerminkan sebagai seorang muslimah yang baik...

Masa Oki berada di KTC dalam Slot Program Bicara Selebriti, sangat memberi manfaat kepada pjaz, paling suka, masa Oki baca puisi tu...
'Melukis Pelangi dan Sejuta Pelangi' kedua-dua buku hasil nukilan Oki ni Pjaz bagi rating 4.5/5 mrgreenmrgreenmrgreen...sebab???

Buku Melukis pelangi yang pjaz baca tu berkisar mengenai kehidupan Oki sendiri, dari kecil sehingga lah dewasa, sangat tersentuh baca buku Oki tu.. tak sampai sejam dah habis baca buku tu, rasa tak puas baca ^^Antara kata-kata yang paling Pjaz suka, ' Disini kita hero, disana kita zero'..mempunyai maksud yg mendalam...bukan selama-lamanya kita nak jadi hero kan? adakalanya kita akan jadi down dan bermula 'zero' kembali...

Buku kedua, Sejuta Pelangi sangat memberikan motivasi kepada pjaz sendiri yang baru tersedar dari yang tak sedar..hehehe,sebuah kisah tentang kehidupan yang memberikan mereka peluang untuk mengejar peluang hidup, ada suka,duka, semangat, senyum dan juga cinta.. Oki berkongsi kisah dengan 'para pelangi' yang lain supaya kita boleh amik iktibar serta berfikir, alangkah bersyukurnya aku!! Pjaz suka sangat baca buku ni dan ni lah buku hasil nukilan Oki yang memberi impak kat Pjaz, tak tahulah orang lain kan =]


Antara bait-bait ayat yang Pjaz suka, 'Bermimpilah!!!Memeluk bulan sekalipun, Bermimpilah, kerana mimpi adalah cermin kehidupan. Bermimpilah adalah awal sesuatu untuk menjadi begitu nyata. Bermimpilah, dengan sempurna lalu mengubah menjadi kenyataan' mrgreen ~ Sejuta pelangi.. OSD

Sesi soal jawab..maaf sebab gambar tak jelas, guna kamera cap ayam je..hehehe


Ibu Oki ^^




Dapat sign Oki, berpeluh tau tunggu Oki sign..hehehe

Tak sabar nak tunggu buku Oki lagi ^^

:36: Fan page Sejuta Pelangi

:36: Fan Page Oki Setiana Dewi

Bye2