leaderboard2 denaihati Banner



 

cik pjaz cik pjaz Author
Title: Istilah Popular Dalam Twitter
Author: cik pjaz
Rating 5 of 5 Des:
Salam readers!!!    Sekarang TWITTER ni sudah menjadi satu fenomena dalam kalangan rakyat malaysia, tidak kira golongan remaja...


Salam readers!!!

 Sekarang TWITTER ni sudah menjadi satu fenomena dalam kalangan rakyat malaysia, tidak kira golongan remaja mahupun belia.. Nenek-nenek pun ada twitter tau..hahhaha, jangan ingat diorang tak tau dunia internet..hahaha


Dulu duk main-main status FB, timbul ayat biru tu...hahahha, seronok gak main ayat biru tu,balas ayat yang pedas-pedas... sekarang fenomena ber'TWEET' boleh lansungkan kat artis kesayangan korang kan, sekali artis kesayangan korang reply tweet mahu kembang hidung..hahahha =))
Korang pernah dengar atau pernah tak tweet istilah singkatan dalam twitter korang??
Sekali tengok, ayat apa la budak ni pos, dulu-dulu tengok ayat ni LOL.. ingtkan hape,,haha rupanya Loud Of Laugh..

Sape-sape kaki twitter mesti tahu istilah ni kan? macam pjaz tak tahu sangat sebabnya tak aktif sangat twitter ni, tweet kat artis pun x pernah nak balass...hahahah,

FF- Follow Friday

PRT- Please Retweet

TT- Trending Topic

WTV- Whatever

YKYAT- You know you're addicted to..

YOYO- You're on your own

KK- Kewl..kewl..

BFN- Bye for now

IDK- I dont know

LOL- Loud of laugh

OMG- Oh My God

OIC- Oh I See

IMO- In My Opinion

IAC- In Any Case

ICYMI- In case i missed it

AFAIR- As Far As I Know

OTW- On The Way

TY- Thank You

JFB- Janji Follow Back

NTKY - Nice To Know You

GWS- Get Well Soon

GWRS- Get Well Really Soon

WDYT- What Do You Think 

AVA - Avatar

BRB- Be Right Back

CMIIW- Correct Me If Im Wrong

BB- Bye-bye


ASAP- As Soon As Possible

Bila tengok banyak kali, macam istilah dalam kamus pulak..ni tak masuk istilah yang digunakan dalam mesej..huh..lagi haru..hahhahaha =)


Bye



About Author

Advertisement

Post a Comment

  1. ciktom xde akaun twitter...heee...

    ReplyDelete
  2. Aiseh.. xphm sbb xda twitter. Haha :D

    ReplyDelete
  3. @Fikri sama la..tak suka nk bertweet2 neh.. kalau guna ayat2 mcm kat atas tu lagi la haru bahasa neh..heheh

    ReplyDelete
  4. @dEdEQ dE wIshEs main FB lagi best..haha
    trend budak2 la guna ayat mcm ni kan? tengok pun mcm entah pape =)

    ReplyDelete

 
Top