Wan Hazel Home Wan Hazel LINK Wan Hazel Tutorial Wan Hazel owner Wan Hazel agama

Monday, June 25, 2012

Sekadar Fakta atau Auta Bahagian 19



Salam readers!!!!

Rsanya lama pjaz tak kongsi Fakta atau Auta ni kan? dah masuk ke part 19 dah..hehe
Fakta atau auta pada hari ini ialah :

:60:Darah akan memancut apabila kulit seseorang luka, samada ditikam atau ditembak. Keadaan ini berlaku kerana jantung menghasilkan tekanan yang cukup kuat kerana ia berupaya mengepam darah keluar pada kadar 10 meter.


Kagum bukan??

'Hulurkan Bantuan Ringankan Beban'

Ringankan beban anda dengan menderma darah anda, takkan habis punya darah anda makin dihasilkan ada lah.. Makin sihat makin cergas,

Lawat la kat sini PUSAT DARAH NEGARA

Bye2
:60:


Suka ? LIKE jer =)

4 comments:

Rosalia said...

good info :)

pemerhatiSejati said...

tka bru je derma drh hri tu. derma darah best =)))

Ahmad Shukri Mokhtar said...

satu lagi fakta, dalam keadaan stress otak akan memberi isyarat agar mengeluarkan sejenis kimia pembeku darah , agar darah yg memancut mudah diberhentikan pendarahannya..dlm keadaan stres sbnarnya kita memerlukan lebih oksigen ke bahagian otak utk menstabilkannya namun ia menyebabkan jantung bekerja lebih kuat mengepam darah..
Maka, kita harus mengurangkan stres, kepekatan darah yg keterlaluan akan menyebabkan urat darah tersumbat (stroke) di tiga tempat iaitu bahagian kaki, jantung dan otak. Jaga jaga, kurangkan stres , dan senyumlah selalu..

ain dzaya said...

eh..egtkan yg dalam tb tu auto untuk eksyen semata2..huhu..
#eh..usm? ain pun duk usm gak...,hehehe

kalau rasa CREATIVE, ARTISTIK, GEORGEOUS, ADORABLE, FASHINABLE,OWESOME clik sini : Konspirasi Blogger Kreative 2012
Jiwa daku sedang berperang

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...