leaderboard2 denaihati Banner



 

Unknown Unknown Author
Title: Sekadar Fakta atau Auta Bahagian 19
Author: Unknown
Rating 5 of 5 Des:
Salam readers!!!! Rsanya lama pjaz tak kongsi Fakta atau Auta ni kan? dah masuk ke part 19 dah..hehe Fakta atau auta pada hari ini iala...


Salam readers!!!!

Rsanya lama pjaz tak kongsi Fakta atau Auta ni kan? dah masuk ke part 19 dah..hehe
Fakta atau auta pada hari ini ialah :

:60:Darah akan memancut apabila kulit seseorang luka, samada ditikam atau ditembak. Keadaan ini berlaku kerana jantung menghasilkan tekanan yang cukup kuat kerana ia berupaya mengepam darah keluar pada kadar 10 meter.


Kagum bukan??

'Hulurkan Bantuan Ringankan Beban'

Ringankan beban anda dengan menderma darah anda, takkan habis punya darah anda makin dihasilkan ada lah.. Makin sihat makin cergas,

Lawat la kat sini PUSAT DARAH NEGARA

Bye2
:60:

About Author

Advertisement

Post a Comment

  1. tka bru je derma drh hri tu. derma darah best =)))

    ReplyDelete
  2. satu lagi fakta, dalam keadaan stress otak akan memberi isyarat agar mengeluarkan sejenis kimia pembeku darah , agar darah yg memancut mudah diberhentikan pendarahannya..dlm keadaan stres sbnarnya kita memerlukan lebih oksigen ke bahagian otak utk menstabilkannya namun ia menyebabkan jantung bekerja lebih kuat mengepam darah..
    Maka, kita harus mengurangkan stres, kepekatan darah yg keterlaluan akan menyebabkan urat darah tersumbat (stroke) di tiga tempat iaitu bahagian kaki, jantung dan otak. Jaga jaga, kurangkan stres , dan senyumlah selalu..

    ReplyDelete
  3. eh..egtkan yg dalam tb tu auto untuk eksyen semata2..huhu..
    #eh..usm? ain pun duk usm gak...,hehehe

    kalau rasa CREATIVE, ARTISTIK, GEORGEOUS, ADORABLE, FASHINABLE,OWESOME clik sini : Konspirasi Blogger Kreative 2012
    Jiwa daku sedang berperang

    ReplyDelete

 
Top