leaderboard2 denaihati Banner



 

Unknown Unknown Author
Title: PEMENANG PERTANDINGAN PIDATO ANTARABANGSA BAHASA MELAYU (PABM 2012)
Author: Unknown
Rating 5 of 5 Des:
Salam readers!!! K orang tengok tak Pertandingan Pidato Bahasa Melayu semalam? Penuh dengan intipati dalam memperkasakan budaya serta bah...
Salam readers!!!



Korang tengok tak Pertandingan Pidato Bahasa Melayu semalam? Penuh dengan intipati dalam memperkasakan budaya serta bahasa kita. Tak kurang juga ada jugak yang melucukan, part paling melucukan peserta dari Afganistan, 'saya bukan penjual karpet mahupun pekerja kedai mamak 24 jam' heheh, diorang memang hebat. Diorang beria-ria belajar bahasa melayu, sepatutnya kita berasa bangga kan? Bangga sangat jadi ANAK MALAYSIA!!!!

PIALA PERDANA MENTERI

Pertandingan Pidato Antarabangsa Bahasa Melayu Piala Timbalan Perdana Menteri Kali Pertama telah dilangsungkan dengan jayanya pada 12 – 16 Mac 2007. Pertandingan Pidato Bahasa Melayu peringkat dunia yang buat pertama diadakan itu telah mempertemukan seramai 23 orang peserta dari 23 buah negara yang mencakupi 6 buah benua.

TEMA PABM 2012

' Pengantarabangsaan Bahasa Melayu'

Tema ini amat bertepatan dengan matlamat dan kehendak penganjuran pertandingan ini, iaitu untuk membuktikan bahasa Melayu telah bersemarak dan diterimapakai di seluruh pelosok dunia.

PEMENANG PABM 2012

:58: NUSANTARA-

:82:Johan: Fathiah Ibrahim- Malaysia
:82: Naib Johan: Dayangku Mumtazah -Brunei
:82: Ketiga: Wahyudi- Indonesia


:58: ANTARABANGSA-

:82: Johan:SEBGHATULLAH QAZIZADA - Afganistan
:82: Naib Johan:POLINA MATVEYCHEVA- Russia
:82: Ketiga: ELENA VOROBYEVA -Latvia


SENARAI PESERTA AKHIR PABM 2012

PESERTA NUSANTARA

:60: WAHYUDI- Indonesia

:60: DK.MUMTAZAH PG.HAJI MD JAAFAR- Brunei

:60: FATHIAH IBRAHIM- Malaysia


PESERTA ANTARABANGSA

:60: MARINA MAKAROVA- Maldova

:60: POLINA MATVEYCHEVA- Russia

:60: YOTA TAMURA- Jepun

:60: SEBGHATULLAH QAZIZADA - Afganistan

:60: ELENA VOROBYEVA -Latvia


Bahasa Melayu Bahasa Antarabangsa klik SINI

Tahniah semua ^^

Bye

About Author

Advertisement

Post a Comment

  1. best la! tahniah para pemenang :D

    ReplyDelete
  2. Sebghatullah memang kelakar dgn kata-kata bukaannya. selorohnya. haha. memang saya jangka menang. tahniah utk pemidato Afghanistan ni dan 2 org jurulatihnya. :)

    ReplyDelete
  3. smpt tengok jap, yg thn lps pun tengok. suka sbb lawak!

    mmg banggalah tengok diorang semangat ckp melayu.

    ReplyDelete
  4. suka sngt tgk mereka pidato. hehe, mcm lagi petah dari kita pula :D

    ReplyDelete

 
Top