Wan Hazel Home Wan Hazel LINK Wan Hazel Tutorial Wan Hazel owner Wan Hazel agama

Saturday, February 11, 2012

Sekadar Fakta atau Auta Bahagian 17

Salam readers!!

Sekadar fakta atau auta pada hari ini ialah:


:29: Kanak-kanak meghabiskan lebih banyak masa mempelajari kehidupan melalui media terutamanya televisyen. Secara purata, seorang kanak-kanak meghabiskan masa kira-kira 28 jam seminggu untuk menonton. Jumlah itu dua kali ganda lebih banyak daripada masa mereka di sekolah..

Bukan saja kanak-kanak, Pjaz pun camtu juga..ingat dulu-dulu masa tingkatan 5 tak dapat keputusan yang elok, abah pjaz tak bagi tengok TV selama sebulan ,potong siaran astro, bungkus TV dengan kain..hahhaha

Ayah sapa pernah buat camni..heheh
masa tu, memang menyeksakan...heheheh =]

Bye2


Suka ? LIKE jer =)

5 comments:

Keyrill Eduardo Willeyhem said...

Bagus jugak mcm tu, nasib baik dah lepas form 5, kan? Hehehe ... :)

cikpjaz said...

@Keyrill Eduardo Willeyhem hahaha~ tu la, ada yg dtg kat rumah pun pelik nape la TV dibungkus sebegitu rupa..hehhe..nasib baik dah lepas..fuhh!!! =]

..cik hana.. said...

bungkus tv dengan kain??hahaha...macam best jer... boleh la wat camtu pulak kat rumah ni...adik2 neh duk ngadap tv jer 24 hour..sampai naik pening cik hana :)

Si BuDaK KaChAk said...

xpnh lak ayh wat cmtu sbb tv mmg ayh yg kongker sorg2....hahaah

puanbee said...

sebenarnya byk keburukan bila budak2 asyik tengok tv jek ..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...