leaderboard2 denaihati Banner



 

cik pjaz cik pjaz Author
Title: Sekadar Fakta atau Auta Bahagian 17
Author: cik pjaz
Rating 5 of 5 Des:
Salam readers!! Sekadar fakta atau auta pada hari ini ialah: Kanak-kanak meghabiskan lebih banyak masa mempelajari kehidupan melalui ...
Salam readers!!

Sekadar fakta atau auta pada hari ini ialah:


:29: Kanak-kanak meghabiskan lebih banyak masa mempelajari kehidupan melalui media terutamanya televisyen. Secara purata, seorang kanak-kanak meghabiskan masa kira-kira 28 jam seminggu untuk menonton. Jumlah itu dua kali ganda lebih banyak daripada masa mereka di sekolah..

Bukan saja kanak-kanak, Pjaz pun camtu juga..ingat dulu-dulu masa tingkatan 5 tak dapat keputusan yang elok, abah pjaz tak bagi tengok TV selama sebulan ,potong siaran astro, bungkus TV dengan kain..hahhaha

Ayah sapa pernah buat camni..heheh
masa tu, memang menyeksakan...heheheh =]

Bye2

About Author

Advertisement

Post a Comment

  1. Bagus jugak mcm tu, nasib baik dah lepas form 5, kan? Hehehe ... :)

    ReplyDelete
  2. @Keyrill Eduardo Willeyhem hahaha~ tu la, ada yg dtg kat rumah pun pelik nape la TV dibungkus sebegitu rupa..hehhe..nasib baik dah lepas..fuhh!!! =]

    ReplyDelete
  3. bungkus tv dengan kain??hahaha...macam best jer... boleh la wat camtu pulak kat rumah ni...adik2 neh duk ngadap tv jer 24 hour..sampai naik pening cik hana :)

    ReplyDelete
  4. xpnh lak ayh wat cmtu sbb tv mmg ayh yg kongker sorg2....hahaah

    ReplyDelete
  5. sebenarnya byk keburukan bila budak2 asyik tengok tv jek ..

    ReplyDelete

 
Top