leaderboard2 denaihati Banner



 

cik pjaz cik pjaz Author
Title: Jom Belajar Bahasa Korea Part 1 : Lagu
Author: cik pjaz
Rating 5 of 5 Des:
Salam readers!!! Sapa-sapa yang nak belajar bahasa korea atau bahasa yang lain, melalui lagu lah paling senang kan?senang nak balaja vocab...
Salam readers!!!

Sapa-sapa yang nak belajar bahasa korea atau bahasa yang lain, melalui lagu lah paling senang kan?senang nak balaja vocab, cara sebutan dan maksud, sape2 yang dah terer tu tak pela,
Kalau korang nak tau, pelajar asing yang ambil jurusan Kesusasteraan Bahasa Melayu, diorang bermula dengar lagu dulu tau, dengat banyak-banyak kali baru boleh faham..Macam kita duk dengar lagu english tu, hari-hari dengar sampai boleh hafal kan??? kadang2 melalui medium ni sangat memberi impak yang positif unuk belajar bahasa dunia yang lain

Ni lagu paling senang Pjaz cari, lagu tradisional korea tau tak..lagu budak-budak


Gom se-ma-ri (Three Bears)



– 곰 세마리 –
– gom se-ma-ri –

gom se-ma-ri-ga han-jib-e is-seo
곰 세마리가 한집에 있어

a-ppa-gom, eom-ma-gom, ae-gi-gom
아빠곰, 엄마곰, 애기곰

a-ppa-gom-eun ttung-ttung-hae
아빠곰은 뚱뚱해

eom-ma-gom-eun nal-ssin-hae
엄마곰은 날씬해

ae-gi-gom-eun neo-mu kwi-yeo-wo
애기곰은 너무 귀여워

eu-sseuk eu-sseuk jar-han-da
으쓱 으쓱 잘한다

eus-seuk eus-seuk jar-han-da
으쓱 으쓱 잘한다

-Translation-
The three bears

There are three bears in a house
Papa bear, Momma bear, Baby bear
Papa bear is fat
Momma bear is slim
Baby bear is very cute
Eusseuk eusseuk very good
Eusseuk eusseuk very good

Bye2

About Author

Advertisement

Post a Comment

 
Top