leaderboard2 denaihati Banner



 

cik pjaz cik pjaz Author
Title: Sekadar Fakta atau Auta Bahagian 5 [Edisi Istimewa]
Author: cik pjaz
Rating 5 of 5 Des:
Salam readers!!! Sempena nak menyambut Hari Raya Korban esok, Pjaz nak shari sedikit Fakta dan Auta untuk hari ni [ Edisi Istimewa] Kenap...
Salam readers!!!

Sempena nak menyambut Hari Raya Korban esok, Pjaz nak shari sedikit Fakta dan Auta untuk hari ni [ Edisi Istimewa]
Kenapa Edisi Istimewa??? sebabnyer info ni Pjaz baru tahu walaupun dari kecil sampai besar duk kat Kelantan, tak tau la orang kelantan tau tak pasal ni, kalau orang luar kelantan mesti tak tahu kan???

Fakta atau Auta Edisi Istimewa pada hari ini:

" Pesta belaga kerbau dan lembu pernah diadakan di hadapan Istana Balai Besar Kota Bharu dalam tahun 1902"

Pintu hadapan Istana Balai Besar

Siap sedio untuk belago lembu kuba, tengok sapo hok meney (dialek kelantan)

Ambo mene =]

Pjaz ingatkan kat negara omputeh je ada main belaga lembu dan kerbau ni, bangga kejap...heheh
Untuk korban esok, tambat molek kuba lembu tu, takut lepah gak, pakat g ungga la cari lembu,heheh (dialek kelantan) agak-agak sapa yang faham..heheheh =]



Bye

SELAMAT HARI RAYA AIDILADHA

Kredit to: Perbadanan Muzium Negeri Kelantan

About Author

Advertisement

Post a Comment

 
Top