leaderboard2 denaihati Banner



 

cik pjaz cik pjaz Author
Title: Cara senang Belajar Mandarin Part 2
Author: cik pjaz
Rating 5 of 5 Des:
Salam readers!! Ada tak diantara blogger ni pandai cakap bahasa asing? maksudnya selain Bahasa Melaydan English??? Kalau ada diantara kora...
Salam readers!!

Ada tak diantara blogger ni pandai cakap bahasa asing? maksudnya selain Bahasa Melaydan English??? Kalau ada diantara korang, macam mana korang belajar??? melalui nota??? Lao shi?? Sensei??cikgu??? atau lagu??? Bagi Pjaz, kalau nak lebih berkesan, lebih banyak baca kamus bahasa asing yang korang nak belajar dan yang paling penting hafal lagu... Sama lah bahasa korea, sapa-sapa yang hantu K-Pop tu mesti dah cair hafal lagu SUJU, BEAST,MC MONG kan??heheh

Sapa-sapa yang minat blaja mandarin ada satu lagu yang mudah nak ikut dan sebutan dia pun senang nak ikut..

Wang Le Ai- Toro


jiēdào wǒ páihuái
街道我徘徊
dēng liàng qǐlai
灯亮起来
bīng lěnglěng de wùqì fēng chuī bù sàn
冰冷冷的雾气风吹不散
kàn zhe nǐ líkāi xīn yǒudiǎn luàn
看著你离开心有点乱
gāi rènao de shíhou nǐ què bù zài
该热闹的时候你却不在

-----REFF-----
yī gè rén néng shuōchū zěnmeyàng de duìbái
一个人能说出怎么样的对白
kōng fángjiān zhǐ shèng wǒ de wúnài
空房间只剩我的无奈
huā xiè le huā yòu kāi
花谢了花又开
nǐ què bù zài huílai
你却不在回来
jìngjìng de shìzhe wàngle ài
静静的试着忘了爱
--------------

děngzhe nǐ xǐnglái tiān yǒuxiē àn
等著你醒来天有些暗
zhàn zài zhè yīzhí wèile nǐ huílai
站在这一直为了你回来

Repeat Reff

Repeat Reff

zhème lěng de dōngtiān
这么冷的冬天
wǒ zǒuzài yī gè rén de jiēshang
我走在一个人的街上
tiānkōng piāo xià le xuě
天空飘下了雪
ér wǒ xiǎngqǐ le nǐ
而我想起了你
jiù zài zhège shíhou yǎnlèi liú xiàlai
就在这个时候眼泪流下来

Entri lepas pasal mandarin -----> MANDARIN PAART 1



Bye2

About Author

Advertisement

Post a Comment

 
Top