leaderboard2 denaihati Banner



 

cik pjaz cik pjaz Author
Title: Perhentian bas keluar bunyi batuk
Author: cik pjaz
Rating 5 of 5 Des:
Salam 1 Blogger, . .Blogger Belia pemangkin Kemodenan 1Malaysia [sloga n untuk blog Pjaz] =) cun tak?,heheh yang ni lagi cun, Pondok...
Salam 1 Blogger,

. .Blogger Belia pemangkin Kemodenan 1Malaysia [slogan untuk blog Pjaz] =)

cun tak?,heheh

yang ni lagi cun,

Pondok bas yang mengeluarkan bunyi batuk di London
LONDON - Pihak berkuasa kesihatan Britain akan membina perhentian bas baru yang mengeluarkan bunyi batuk berkahak perokok apabila orang ramai mendekatinya, lapor sebuah akhbar semalam.
Perhentian bas itu yang menelan belanja £1,200 sebuah (RM5,939), dilengkapi cip sensor yang dapat mengesan kehadiran manusia seterusnya mengeluarkan bunyi manusia sedang batuk.
Setakat ini, sebanyak 15 buah kemudahan itu telah dibina dalam fasa percubaan di seluruh Britain, terutamanya di kawasan yang banyak mencatatkan kes kanser paru-paru.
Pembinaannya merupakan sebahagian kempen antimerokok di negara itu bagi menggalakkan perokok yang mengalami batuk berpanjangan supaya menjalani pemeriksaan kesihatan.
"Tempat perhentian bas unik ini merupakan kempen iklan kesihatan baru yang dapat menarik perhatian orang ramai," kata seorang pegawai kesihatan, Dr. Phil Sawyer. - Agensi
* * * *
Seharusnya kerajaan kita mengambil langkah sebegitu rupa,
bunyi batuk tuh...
kalau diorang hisap jugak, kena buat alarm macam kebakaran..hahahha
baru terpadam dan basah la diorang..hehe


Ce buat bunyi wanita bagi nasihat kat lelaki spya x merokok,
mesti x merokok punyer..heheh

Buat bunyi amaran merokok ke,
mesti diorang ni x berani,

mmg la nmpk x logik, tapi.....

Korang fikir la sendiri....

ADA BERANI??

ce tengok kat atas ni, tak simpati ke?


Ce tgk kat malaysia, pondok menunggu bas kita nk merebah bumi dah,
ce pasang MP3 ke, baru x boring mase tunggu bas,
hahahah~

tapi mesti ada kesan buruk kan?
tempat perhentian bas pun dijadikan tempat vendalisme,
buang sampah, buang makanan dan minuman dan kadang2 pjaz tengok kat pondok telefon sampai x dk gagang,

Suke sangat nk jahanamkan harta benda~
ishk2
kadang2 pjaz tgk pun sakit hati,
rasa nk bakor jer~


kredit to : Kosmo

About Author

Advertisement

Post a Comment

 
Top